Monday, December 20, 2010

Sunday, December 19, 2010

The Journal : Memories Edition

It's kinda hectic this week. Feels tired and exhausted. Making this book is a little helper to raise my mood. I take this advice for my life now : "do what you feels like you do"

I'm just waiting my time to do that. Cause sometimes you can't do it for granted.
Yeah, still long way to-go, dear.. Be strong. ;)

This is the books..





tea and typewriter is so damn good together

some 'manual lining' using my favourite ink (and tea, too)

yes, I draw the line, manually
feels good when you done that with your heart :)

My brother's old collection
(He left it to me, and I give it to you, because I believe the memory won't run out)

and, again, my favourite
(yes, it's taken from first MOCCA'c cover album, lovely beautiful girl dancing with the fellowman ;))

ready to-go


cheers :)


Okay, what's for the next book?
Gotta update more.. ;D

Wednesday, December 01, 2010

Dancing Ladita.

I made this new book for some weeks. Really need some references about ballet movements. But in the end I could finish it.

This book has not belong to someone. Because, right now, while I keep busy with making some 'books order', I try to make my own supplies too. Yeah, providing just in case you're interested..=p

So, this is some pictures about this new book called "Dancing Ladita". It's because this book is about the dancing, ballet especially (maybe I'll try to draw some Indonesian traditional dance on the next book ;p) and I know someone whose called Dita, that really great on dancing (not ballet actually, she's my dancing partner, and she's adorable at that)

Well, enjoy! :D

This is how the book looks
The color I choose is pink, and another pastel colors. It's just show the image of the ballerina in my thought.

This is the detail.
Ribbon. Big pink button. And wool cotton.

The 'in-case-of-lost-please-return-to' page.
Drawing pen and watercolor on Canson paper.
Also using Rugos for the words.



The inside.
I draw some ballet figure on silhouette.
Marker on creme HVS 80 gr


I also added some monthly plan here. Just in case the dancers wanna make some schedule.
Pink stabilo, ink, watercolor on HVS 80 gr

Ballet shoes.
Pen and watercolor on Canson Paper.


The Ballerina.
Pen and watercolor on Canson Paper.


"Dancing Ladita"
80 sheets
A5 14 x 20.5 cm
Handmade, cotton case, hard cover